Spirometrija

Aparat za spirometriju – spirometar je aparat koji se koristi u dijagnosticiranju bolesti disajnog sistema kao što su astma, kronični bronhitis, emfizem, kronična opstruktivna plućna bolest ili stanja nakon nekih preboljenih kroničnih plućnih bolesti ili operativnih zahvata na plućima.

Spirometar se pozicionira između usana dok se na nos obično stavlja štipaljka. Uz instrukcije medicinskog radnika, u početku dišete normalno nakon čega izbacujete vazduh iz pluća, vršite udisaj punim plućima, da bi nakon toga što brže i što jače izduvali vazduh.

Ovo je metoda koja objektivizira, zbog brojčanih i dijagramskih rezultata mjerenja dobiveni vitalni plućni kapacitet, zatim mjerenja količine zraka u plućima nakon završetka izdisaja i ispituje brojne druge plućne funkcije.

Ovim se načinom otkrivaju novooboljeli kronični plućni bolesnici ili se njime kontroliraju bolesnici koji su na terapiji anti-asmatičnim i drugim lijekovima koji im pomažu za ublažavanje i liječenje njihovih kroničnih plućnih bolesti kako bi liječnik ustvrdio je li propisana terapija primjerena bolesniku.

Pregled ovim aparatom je za pacijenta bezbolan i jednostavan jer pacijent prema uputama liječnika udiše ili samo izdiše u aparat. Rezultati su odmah po obavljenom mjerenju, koje se najčešće obavlja tri puta uzastopce, vidljivi na ekranu aparata sa svim izmjerenim rezultatima koja se zatim ispisuju na papir i uz objašnjenje uručuju pacijentu.