Dijagnostika Diabetes mellitusa i praćenje

Dijabetes (Diabetes Mellitus) je oboljenje koje nastaje uslijed nedovoljnog lučenja ili djelovanja insulina. Insulin je hormon 777slotsroom.com paperwriters koji se stvara u žlijezdi gušterači – pankreasu, i odgovoran je za pravilan metabolizam ugljenih hidrata tj šećera. Bez insulina, unijeti šećer u organizam putem hrane, se ne može prenijeti iz krvotoka do ćelija, što se ispoljava kao porast šećera u krvi. Po kriterijumima SZO dijabetesom nazivamo stanje kada je količina šećera u krvi ( glikemija na tašte, nakon 10 sati gladovanja) veća od 7.0 mmol/L . Referentna vrijednost jutarnje glikemije na prazan stomak je od 3,6 do 6,1 mmol/L. Simptomi dijabetesa:

• Dijabetes ( šećerna bolest) se manifestuje karakterističnim simptomima:
  • Izražena žeđ;
  • Učestalo mokrenje;
  • Gubitak tjelesne mase uprkos često povećanom apetitu i pojačanom kalorijskom unosu nrane;
  • Brzo zamaranje i osjećaj malaksalosti.;
  • Mučnina;

Većina oboljelih ima izražene sve ove navedene karakteristične simptome. Međutim kod simptoma koji nisu izraženi, bolest se otkrije slučajno pri nekom od kontrolnih pregleda. Neki od simptoma dijabetesa (ne toliko karakteristični ) su i:

• Pojačana potreba 777slotsroom.com paperwriters za slatkim;
  • Svrab na polnim organima;
  • Promjene na koži ( ranice, svrab na koži, perutanje);

Ako imate neki od ovih simptoma, potrebno je da obavite osnovne laboratorijske analize krvi i analizu urina.