Klinika za alergije

Pojačana reakcija imunog sistema na strana tijela iz okoline tj. alergene se manifestuje širokim spektrom simptoma. Alergijska oboljenja se najcesce manifestuju na koži, disajnom sistemu od nosa do pluća, očima, probavnom sistemu itd.

Dijagnostikovanje tacnog uzrocnika alergije je jako vazno u daljem terapijskom pristupu te pracenju ovih oboljenja. Simptomi se mogu kretati od blagih do izrazito teških te uzrokovati i razne kratkoročne ili dugoročne komplikacije.

Klinika za alergije omogućava timski pristup prema ovakvim pacijentima. Pored alergologa\kliničkog imunologa na raspolaganju su i dermatolog, pulmolog, hematolog, gastroenterolog kao i ostali specijalisti i subspecijalisti.

Alergija se manifestira kao reakcija preosjetljivosti na faktore okoline koje nazivano alergenima. Simptomi alergijske reakcije mogu biti opsti ili lokalizirani na organ ili organski sistem putem kojeg je alergen ušao u tijelo (koža i sluznice, probavni ili disajni sistem). Simptomi alergijske reakcije znatno se razlikuju u brzini nastanka i intenzitetu.

Broj ljudi koji pate od alergije povećava se iz godine u godinu, što upućuje na zaključak da je imunitet našeg organizma sve slabiji i slabiji. Alergija je jedan od najčešćih zdravstvenih problema od kojeg u svijetu pati više od 50 milijona ljudi.

Najčešći simptomi su curenje nosa, kašljanje, kihanje, crvenilo i promjene na koži i treba ih razlikovati od prehlade. U težim slučajevima simptomi alergije poput anafilaksije i anafilaktičkog šoka mogu mogu biti opasni po život.

Alergijske bolesti disajnog sistema:

• alergijski rinitis (povremeni i trajni)
  • alergijski konjunktivitis
  • alergijska astma

Alergijske bolesti kože:

• urtikarija
  • atopijski ili kontaktni dermatitis

Ostale alergijske bolesti:

• alergija na hranu
  • alergija na otrov insekta
  • alergija na cjepiva i lijekove