Klinika za aritmije

Poremećaji ritma srca su prvenstveno stanja koja treba da pravilno izdiferencira kardiolog, odnosno da prepozna tip poremećaja ritma i ako je to moguće – uzrok.

Upravo zbog velikog broja stanja koja mogu dovesti do poremećaja rtima srca, pored specijaliste kardiologa u timu Klinike za aritmije nalazi se i specijalista nuklearne medicine-tireolog, hematolog i dr.

Aritmija, odnosno nenormalni srčani ritam, se pojavljuje kada električni impulsi koji koordiniraju otkucaje srca ne rade ispravno, te uzrokuju da vaše srce kuca prebrzo, presporo ili neredovito.

Neke srčane aritmije mogu uzrokovati znakove i simptome opasne po život – premda su sve aritmije opasne jer su nepredvidljive.

Nepravilnosti u frekvenciji i redoslijedu jasno se mogu vidjeti na EKG-u. Riječ aritmija u doslovnom prijevodu znači ”bez ritma”. Kada srce nepravilno radi, osim što ne zadovoljava potrebe organizma, ono ugrožava samo sebe te može doći do oštećenja srčanog mišića.

Aritmija je prilično česta pojava. Obično se javlja kao posljedica koronarne skleroze ili reumatske groznice. U otprilike 10% svih slučajeva, osobito kod starijih osoba, nema vidljivog uzroka tog stanja.

Mnoga medicinska stanja i bolesti mogu dovesti do aritmije, uključujući:

• srčani udar koji se upravo događa,
  • ožiljci na srčanom tkivu od prethodnog srčanog udara,
  • promjene u strukturi srca, poput kardiomiopatije,
  • blokirane arterije u srcu (bolest koronarnih arterija),
  • visoki krvni tlak,
  • dijabetes,
  • hipertireoza i hipotireoza (poremećaji rada štitnjače),
  • pušenje,
  • pretjerana konzumacija alkohola ili kofeina,
  • zlouporaba droga,
  • stres,
  • određeni lijekovi na recept,
  • određeni dodaci prehrani i biljni tretmani.